Czy poradzę sobie w marketingu sieciowym? – MLM bez tajemnic

 

Marketing sieciowy, najczęściej spotykany pod angielskim skrótem MLM – multi-level marketing, potrafi wzbudzać skrajne emocje. Wiele błędnych założeń wynika z faktu, że mylony jest z piramidą finansową. Ci, którzy jednak zechcieli przekonać się o możliwościach, dziś nie żałują takiej decyzji. Do tematu podejdźmy jednak od nieco innej strony. Czy jestem osobą, która poradzi sobie w marketingu sieciowym?

Odrzucenie stereotypów

Stereotypy na temat marketingu sieciowego są dwojakiego rodzaju. Jedne tyczą się wspomnianego we wstępie podobieństwa do piramid finansowych, inne natomiast tego, że można zarobić dużo pieniędzy bez wysiłku. Nim podejmiemy decyzję odnośnie rozpoczęcia swojej przygody z MLM, warto zrobić dogłębny research, zobaczyć, w jaki sposób działają tego typu firmy. Mając podstawową wiedzę, obiektywnie patrząc na realne możliwości, można zacząć decydować.

Wracając do tytułowego pytania – czy jestem w stanie poradzić sobie w marketingu sieciowym? Największym plusem tego sposobu zarobkowania jest fakt, że zacząć może każdy. Nie ma wymagań, co do wieku, płci, doświadczenia czy wykształcenia. To może być ścieżka rozwoju obrana tuż po ukończeniu szkoły, kiedy to jeszcze brakuje pomysłu na dalszą przyszłość, nie tylko pod względem zawodowym. Równie dobrze może to być decyzja podjęta na kolokwialnym zakręcie życiowym. Mamy za sobą studia, niezłą pracę na etacie, której jednak w ogóle nie lubimy i daleka jest tak od naszego wykształcenia, jak i zainteresowań. Szukamy czegoś nowego, świeżego i pojawia się propozycja marketingu sieciowego.

Kolejna ważna rzecz tyczy się tego, że rozpoczynając nie ma ryzyka jakiejkolwiek utraty. Co najwyżej można stwierdzić po jakimś czasie, że to jeszcze nie to, czego szukaliśmy. Do nas należy decyzja, czy w ten sposób zaczynamy dorabiać i poznawać biznes od środka, chociażby decydując się na marketing sieciowy ze StarLife, czy może przechodzimy na „pełnoetatową” pracę w MLM, poświęcając czas i angażując się w wypracowanie wyników.

Niezbędne cechy charakteru

W marketingu sieciowym przydają się cechy, które dotąd wykorzystywaliśmy w innych branżach, ale jest też wiele takich, których uczymy się, które wypracowujemy w trakcie działań podejmowanych w dużej mierze z zespołem. Ogromną rolę w marketingu sieciowym odgrywa czynnik ludzki. Każdy musi starać się będąc na swojej pozycji, osiągać konkretne wyniki, by móc piąć się dalej.

Nie obejdzie się bez ambicji, zaangażowania, dobrej organizacji czasu oraz samodyscypliny. Entuzjastów dużych zarobków, za teoretycznie niewielki wkład własnej pracy, gubi złudne poczucie, że mogą pracować kiedy chcą i gdzie chcą. Tak naprawdę nauka gospodarowania swoim czasem i wykorzystywania go w sposób właściwy, jest w stanie szybko zaowocować, i to nie tylko w pracy.

Dając ostateczną i jednoznaczną odpowiedź na tytułowe pytanie – TAK. Każdy ma szansę zbudować swój zespół od podstaw, zacząć bez wiedzy i doświadczenia, a później stać się liderem. Kluczem do sukcesu jest jednak mimo wszystko praca i wysiłek.

[Głosów:1    Średnia:5/5]